20.5.2014

Kisakausi lähestyy

Uusi treeniohjelma putkahti sähköpostiin lähes välittömästi sen jälkeen, kun olin lähettänyt palautetta valmentajalleni. Hän haluaa aina palautteen menneestä jaksosta ja mä kun olen kovin huono palautteen kirjoittamisessa, niin valmentajani on löytänyt oikean lääkkeen palautteen saamiseen. Itsepäisiin valmennattaviin ei kauniit puheet ja kehoitukset toimi :).

Luettuani uuden treeniohjelman lävitse totesin ääneen sen olevan kova. Seuraavien viikkojen aikana kauhotaan, annetaan kyytiä kevyille juoksukengille ja otan mittaa reisieni kestävyydestä pyörän päällä. Vauhtia ja pitkiä treenejä siis tiedossa. Erityisohjeena oli mennä pitkät treenit maltilla. Mukavuusalueella kun mieluiten liikun, niin tuo ei tuota mulle ongelmia ;). Enemmänkin ongelmia tuottaa saada itsestään kaikki irti.

Kesästä näyttää tulevan kokemusten kesä. Tulen ensimmäistä kertaa kisaamaan ulkomailla. No, Ironman Kalmaria en pidä kisana, sillä ajalla ei ole mitään merkitystä. Tavoite on päästä maaliin ja mielellään alle 16 tunnin. Haluan voittaa itseni ja kaikki epäilykseni kyvystäni suoriutui tuosta täysin järjettömästä matkasta. Kokemuksenahan tuo on aivan mahtava. Tai sitä kovasti toivon. Kisakausi kuitenkin pyörähtää käyntiin jo kesäkuun 14. päivänä Sääksi Triahtlonissa.

Ennen kisakauden alkua toimin kuvauskohteena Kunnon Kuvaaja Oy:lle. Kunnon Kuvaaja Oy:n takana on treenikaverini Veli-Matti Järveläinen, joka tulee kuvaamaan mm Sääksi Triathlon kisat - sprintin ja perusmatkan.

Tässä pari näytettä kuvien laadusta. Kuvia on huomattavasti enemmän ja nämä ovat niitä, jotka minä olen itse valinnut ilman kuvaajan mielipidettä ;). Todennäköisesti hän olisi valinnut täysin toiset kuvat. Mutta koska hän ei tiedä mitään tästä postauksesta, - vielä - niin voin laittaa ne kuvat, jotka ovat mun mieleeni.





HUOM! Vieressä oleva kuva on mun ottama, ei kuvaajan.

Mielenkiintoista on seurata ammattikuvaajan toimintaa. mm. auto pellolle, kuvaaja keskelle tietä, kuvattava kurvaa uudestaan ja uudestaan samaan kurviin ennen kuin kuvaaja on täysin tyytyväinen. En valita, hauskaa oli ja mielelläni autan kaveria. Mullahan se kuitenkin helpompaa oli. Tai no, miten sen ottaa, sillä näiden kuvien ottamisen aikana totesin, ettei musta kyllä mallia saa edes tekemällä. Seison kuin rautakanki kameran edessä, naama peruslukemilla. Mulla pitäisi olla oma assari näissä "kuvaussessioissa", jotta osaisin vaihtaa asentoa, vetää vatsan sisään ;), muuttaa ilmettäni sekä varmistaa ettei hiussuortavat ole miten sattuu, pitää laiskempi silmä auki jne... ennen kaikkea meikata mut ;). Nyt laitoin väriä naamaan autossa.

Tässäkin kuvassa piti olla kuin voittaja. No eipä paljon siltä näytä ;)

Viimeisiin kuviin sain sitten ohjeen edes hiukan kääntyä. Ihan varovasti pieni kierto ja varovainen hymy.

Tervetuloa Rajamäelle, Sääksi Triathloniin mun ja muiden HyPyläisten treenimaisemiin kisaamaan kesäkuussa. Muistakaa hymyillä ja näyttää liikunnan iloa kasvoillanne, niin saatte erinomaisia kuvia muistoksi kisoista.

2 kommenttia:

  1. Kovaa treeniä ja kovia kisoja. Aivan loistavaa, että ei pääse helpolla. Taattuja endrofiibiryöppyjä on siis tiedossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaankin monenlaisia tunteita vielä ehtii tulemaan ennen kuin syksyyn päästään. Toivottavasti vaan kroppa pysyy ehjänä ilman suurempia vaivoja

      Poista

Kaikki voivat lähettää kommentin, mutta ne näkyvät vasta minun tarkistuksen jälkeen.

Kommenttien valvonnan avulla näen kaikki tulleet kommentit eikä kommentti jää huomaamatta :)