31.10.2013

Rengasrikko


Eilen lähtiessäni uimahallilta oli auton takarengas TYHJÄ! Miten mulle voi käydä näin?!?

Onneksi vierellä oli treenattavani, joka ystävällisesti lupasi vaihtaa renkaan, jos löytyy vararengas ja tunkki. Ei tietoa kummastakaan. Ei auttanut muuta kuin alkaa tyhjentämään autoa. Matkassa oli mm fillari. Mulla on autossa aina jotain urheilukampetta.

Ei ollut vararengasta, ei ollut tunkkia. Löydettiin ihmeellinen muovipullo, joka sisälsi valkoista ainetta. Löydettiin joku härveli, jossa oli yksi letku ja yksi piuha. Onneksi oli ohjeet ja niitä ymmärtävä mies.



Pullo kiinni härveliin, letku renkaaseen ja piuha auton tupakansytyttimeen ja laiteeseen virta.



 Siinä me kolmistaan - Minna, Jukka ja minä - ihmeteltiin nykytekniikkaa. Tämän jälkeen mä tiedän mitä tehdä rengasrikon sattuessa.



Pian rengas oli täynnä ja pääsin jatkamaan matkaa suoraan talvirengaiden vaihtoon fillariliikkeen kautta. Tulihan kallis päivä!

Aikataulut menivät hiukan uusiksi, mutta sain talvirenkaat alle, ehdin juoksutreeneihin ja sain pyörääni uuden takarattaan. Huonosti nukutun yön jälkeen tässä oli ihan tarpeeksi aktiviteettiä yhdelle päivälle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki voivat lähettää kommentin, mutta ne näkyvät vasta minun tarkistuksen jälkeen.

Kommenttien valvonnan avulla näen kaikki tulleet kommentit eikä kommentti jää huomaamatta :)