22.10.2012

Kova treeniviikko takana



Kyllä lepoviikko tulee tarpeeseen kahden viikon rutistuksen jälkeen. Sunnuntai-illan spindessä oli vaan todettava, että tästä naisesta on mehut poissa. Loppuun asti poljin, mutta kyllä töitä sain tehdä, jotta kampiaskel pyöri. Kävellessä sateessa kotiin tuli hinku teeleipiin. En todellakaan osaa sanoa, mistä tämä päähänpisto näin yllättäen tuli, sillä en ole niitä tehnyt vuosiin. Vaikka kotona olin vasta kymmenen jälkeen, oli saatava teeleipiä. Onneksi kaapeista löytyi lähes kaikki tykötarpeet ja netistä sain reseptin. Hyviä olivat teen kanssa.


Ensi viikonlopun kisojen kokoonpano on selvinnut ja  mulle tuleekin kahdeksan starttia, joista kolme on henkilökohtaisia, loput viestistartteja. Seurasta lähtee ainoastaan neljä  naista Turkuun, jonka vuoksi olen mukana viestijoukkueissa. Pidän viesteistä, mutta on kurjaa olla selkeästi heikoin lenkki. 

Myös osallistujalista on julkistettu. Pienen tutkailun jälkeen bongasin muutaman tutun nimen. Katsotaan tunnistanko heitä enää :).

Omassa ikäsarjassani ei ole montaa osallistujaa niissä lajeissa, joita itse kauhon kisoissa. Perjantai-illan 1500m vapaauinnissa ikäsarjassani on minun lisäksi yksi osallistuja, lauantain 200m perhosessa olen ainoa uimari. Eipä noita osallistuja 200m perhoseen kovin montaa ole missään ikäsarjassa. Ainoastaan 30-34 -vuotiaissa on kaksi osallistujaa .Sunnuntaina uin vielä 400m vaparia, jossa on kaksi kanssakisaajaa. Nämä pitkät matkat eivät tunnu olevan kovassa huudossa. Mun on taas aivan turha lähteä kisaamaan lyhyillä matkoilla, kun vielä 60-65 –vuotiaat naiset uivat 100m vaparia kovempaa kuin minä. 

Osallistujalistaa selatessa, silmiini taisi osui skabojen vanhin osallistuja. Hän on syntynyt vuonna 1926! Oma isoisäni oli syntynyt vuonna 1911 ja nukkui pois yli 30 vuotta sitten. Jos taas vertaan itseeni, niin olen kovin alkuvaiheessa tätä ”kilpaurheilijaelämää”;). Mulla on vielä VUOSIKYMMENIÄ aikaa kehittyä. Kahdeksantoista vuotiaana tosin uskoin ja kuvittelin erään kaupunkiottelun olleen mun viimeinen uintikisa, jossa muuten uin perhosta, matka taisi olla 100m ja sijoitus viimeinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki voivat lähettää kommentin, mutta ne näkyvät vasta minun tarkistuksen jälkeen.

Kommenttien valvonnan avulla näen kaikki tulleet kommentit eikä kommentti jää huomaamatta :)